donderdag 23 november 2006

verkiezingen

Tja wat moeten we er nog over zeggen over de uitslag van de verkiezingen.
De S.P. is goed uit de bus gekomen maar....blijft het zo, als ze gaan regeren, wat eigenlijk toch zo moeten met zo 'n overwinning, wat voor mensen hebben ze om b.v. minister te worden of staats recretaris ??
De mensen die op de lijst staan van de S.P zijn of activisten of krakers dus dan zullen we volgend jaar weer naar de stembus moeten denk ik.
Zie het verleden met de lijst Fortuin

De VVD zal spijt hebben dat Rita niet de lijsttrekker was ., dat had toch zo'n 4 zetels meer op kunnen leveren.
Affijn de tijd zal het leren.

3 opmerkingen:

  1. Tja, een kabinet met CDA - VVD had ook mijn voorkeur. Ik (en ook Yanky) heb op Rita gestemd. Ik denk dat de VVD met Rita als lijsttrekker mischien wel 10 zetels meer had gehaald. Het feit dat oa Zalm zo ontzettend dom deed tijdens de Hirshi-Ali kwestie heeft ook niet geholpen denk ik. Ik zie nog wel wat in een CDA-VVD-CU-PvdV coalitie, die hebben 78 zetels samen. Ik weet niet wat het met de SP gaat worden, Jan Marijnissen gaf aan dat ze ervoor gezorgd hebben dat de mensen die in de kamer komen voldoende voorbereid zijn zodat er geen Fortuijn-toestanden plaats zullen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet zeggen dat jullie goed op de hoogte zijn van het hele gebeuren.
    Ik volg het allemaal niet zo dus kan ik er weinig over zeggen.
    In het geheel gezien zijn het, volgens mij, allemaal meelopers die Amerika als het grote voorbeeld zien.
    Als voorbeeld kijk ik naar de militairen die een gebied zijn ingestuurd waar men doodsangsten uitstaat. De militairen mogen met de handen op hun hun rug gebonden, toezien hoe de taliban zich verder ontwikkeld en steeds sterker wordt. Over een tijdje zitten ze als ratten in de val en die gene die terug kunnen komen naar Nederland zullen moeten worden begeleid om weer plaats te kunnen nemen in onze maatschappij. Dit gaat enorm veel geld kosten en jonge mannen die de helft van hun leven in de stress zullen blijven zitten met alle gevolgen van dien.
    ik denk aan zelfmoord en zwervers die geen voet meer aan de grond krijgen en niet behandeld willen worden.
    Dit zie je ook in de state's meer en meer.
    Het nederlandse volk stemde tegen uitzending van militairen, maar het kabinet stuurt de mannen met hun grote broer "Amerika" mee de busch in. Ondanks de mooie beloften tijdens de voorgaande campagne's van de partijen.
    Wat we ook kiezen mensen... als volk heb je niet veel in de pap te brokkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We moeten blij zijn met het recht dat we kunnen stemmen, als je niet gaat heb je zeker niks te zeggen.
    tja.....die soldaten .....kijk als je in het leger gaat ...dan weet je dat je uit gezonden kunt worden.
    Neemt niet weg dat het daar een hopeloze zaak is met alleen maar verliezers.

    BeantwoordenVerwijderen