woensdag 19 september 2007

Derde woensdag in September

Vandaag een gedeelte gevolgd van het debat over de financiƫle plannen die gisteren - op prinsjesdag - zijn gepresenteerd. Goed nieuws is er alleen voor de ministers en het koninklijk huis, die gaan er lekker op vooruit. De rest van Nederland wordt lekker uitgemolken door dit a-sociale kabinet. Ik was vooral benieuwd wat Geert Wilders te zeggen had. Zeker nu Rita Verdonk uit de VVD geschopt is zal mijn keuze voor de komende kabinetsverkiezingen - ik houd het op volgend jaar - tussen de toekomstige partij van Rita en de PVV gaan. Ik neig nog naar de PVV. Waarschijnlijk vraag je je nu af of ik het dan zo eens ben met de man die de Koran wilt verbieden (of wilt terug brengen tot het formaat van de Donald Duck) en met zijn 10-punten plan Nederland volledig wilt hervormen. Nee, ik ben het zeker niet eens met een aantal punten, je moet je echter wel realiseren dat het volgende kabinet weer een coalitie gaat worden. Aangezien de CDA er naar alle waarschijnlijkheid weer in komt denk ik dat een PVV een goede balans kan creeeren om dit land weer beter te maken van de ellende die het kabinet Balkenende-Windvaan-Rouvoet heeft veroorzaakt. Wanneer Rita Verdonk zich aansluit bij de PVV, iets wat mij de beste oplossing zou lijken, je krijgt dan namelijk geen verdere versplintering van Rechtse partijen, dan heeft de PVV zeker mijn stem. Helaas had Rita geen tijd om de plannen door te nemen, ze nam dan ook geen deel aan het debat vandaag. De VVD heeft voor mij afgedaan. Ik heb afgelopen zaterdag naar de tv-registratie van het VVD-congres in Veldhoven zitten kijken en vond het zeer dom hoe daar door de VVD leden is gestemd. Tweederde van de leden gaf zijn steun aan Mark Rutte en het besluit om Rita uit de fractie te schoppen. Ze vergeten dan voor het gemak maar even dat er meer dan 600.000 mensen bij de laatste tweede-kamer verkiezingen op haar heeft gestemd, voor een groot gedeelte waarschijnlijk met een gegronde reden. Mischien moet de VVD zijn naam maar wijzigen in VVD66 want het lijkt er op dat ze die partij achterna gaat.

4 opmerkingen:

  1. Ik ga mij niet meer druk maken om de politiek.
    Elk jaar moeten wij inleveren....Pa krijgt nog steeds het zelfde bedrag aan pensioen, als toen hij 14 jaar geleden gestopt is met werken.
    Dow hoeft het niet aan te passen,... is het niet verplicht.Er is door de Dow senioren al zoveel geprobeerd in den Haag ...en verschillende partijen vinden dat het aangepast dient te worden [de meeste bedrijven in Nederland doen dat ook vrijwillig] maar er gebeurt niks.
    Fijn hoor zo 'Amerikaans bedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, de politiek kan natuurlijk niet een bedrijf verplichten om de pensioenen te verhogen. Daar heb je 25 jaar voor gespaard en een bedrag gekregen toen pa in de pre-VUT ging. Als je dat bedrag in het pensioenpotje gestord had (waar het eigenlijk voor bedoelt is) dan had je nu meer te besteden gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat de Dow-senioren hun uiterste best blijven doen om het aangepast te krijgen. Dan kunnen wij over twintig jaar misschien ook meegenieten.
    Men stelt de regel dat men nu moet sparen om het pensioen later aan te kunnen vullen. We betalen nu verplicht pensioenpremie maar hoeveel we ooit -of wanneer- we ervan kunnen genieten is maar de vraag. VUT zal er -zoals we dat nu kennen- niet meer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het goed is weet je precies hoeveel je pensioen gaat bedragen. Het is vanaf dit jaar volgens mij ook mogelijk om je eigen pensioenmaatschappij te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen