zondag 16 september 2007

Kebab Bombay


Enkele jaren geleden at ik bij mijn broer voor het eerst Kebab Bombay. Heerlijk was het en tot mijn verrassing kon je het gewoon bij AH kopen. Het was volgens mij ook 1 van de eerste gerechten die ik Stanny voorschotelde en ook hij vond het erg lekker. De liefde van de man....


Tot onze grote spijt is het pakket van Conimex echter niet meer te krijgen. Een e-mail naar Conimex leert ons dat het niet meer in de handel is. Tsssss. Het recept geven ze niet prijs. Ik heb het proberen na te maken maar er zijn nogal wat verschillende soorten Garam Masala en het leek er niet zoveel op. Op de site van Conimex staan wel de ingrediƫnten, maar er zitten ook E-toevoegingen in. Afijn, ik blijf proberen.

6 opmerkingen:

  1. Wat is er mis met een aardappeltje met jus, groente en een stukje vlees???
    Heel veel mensen vinden het lekker hoor ! !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben net een heerlijke gehaktbal op die op grootmoeders wijze was klaargemaakt, peetjes en doperwtjes en gepofte aardappelen.

    Maar toch, de oosterse keuken is ook niet mis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alle supermarkten aflopen, kijken of zij nog pakjes Kebab Bombay hebben.
    Doet mij denken aan Haribo Soft Kiss Choco. Toen ik in A'dam werkte, ging ik zo nu en dan naar de supermarkt - waar ik die soft kiss choco ooit gekocht had - om te kijken of het weer verkrijgbaar was. Helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad, Kebab Bombay is nergens meer te krijgen.
    Jammer hoor, want dat was eigenlijk het enige wat wij lekker vonden uit de koker van Conimex.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is er al een alternatief voor de kebab ?
    (en nee .... even geen Hollandse pot aub)

    Alvast bedankt
    en MVG Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een kruidenmix gevonden waarmee het gehakt behoorlijk dichtbij de garam masala gehakt komt! Het is de Indiaas gehakt kruidenmix van Verstegen. Het was zelfs zo dat deze me zo deed denken aan dit gerecht dat ik er weer naar gaan zoeken ben (ik wist niet dat deze uit de handel was). Nou nog een manier vinden om de raita komkommersalade na te maken....

    BeantwoordenVerwijderen