donderdag 20 september 2007

Sound of Music

Voor de grap vroeg ik aan Melissa of zij "The Sound of Music" wilde zien. Op haar vraag wat het was, antwoordde ik dat het een opaatje omaatje film was. In het begin werd er vnl gepraat. Ik vertelde haar wat er gezegd werd, zodat zij het kon volgen, en legde uit wat een klooster was. Na een tijdje was er geen toelichting meer nodig.
Omdat het bedtijd was, stopte ik de film. De volgende dag vroeg zij steeds "Mag ik opaatje en omaatje film kijken?". Melissa heeft 3 avonden achter elkaar gekeken. Zij vond het prachtig... haar zusje ook. Nooit gedacht dat zij zo'n oude film leuk zou vinden! Maria en de Von Trapp famillie heeft echt bestaan, het romantische beeld van de film blijkt echter niet helemaal te kloppen.

2 opmerkingen:

  1. Ik kan me die film nog wel voor de geest halen. Het liedje do-re-mi kon ik meespelen op een... Hoe heet zo'n ding mou weer? Een houten frame waarop ijzeren plaatjes van verschillende afmetingen zijn gemonteerd. Je moest deze bespelen met twee houten stokjes en aan het uiteinde zat dan weer een houten balletje.
    De film kwam uit in zwart wit en is later in kleur uitgekomen. Zwart wit vond ik mooier, ingekleurd vond ik het nogal zuurstokachtig met al die overdadige kleuren en zeer witte tanden.
    Toch geweldig dat de kinderen van nu het nog steeds leuk vinden, na dat ze toch heel iets anders gewend zijn tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen