donderdag 6 september 2007

Libelle ontwikkelt navigatiesysteem voor vrouwen.

Libelle heeft in samenwerking met het bedrijf Cosmic-Navigation een navigatiesysteem ontwikkeld speciaal voor vrouwen. Volgens Libelle is het speciale navigatiesysteem zeer handzaam (past dus in de populairste tassen) en gebruiksvriendelijk (lees: extreem simpel te bedienen) en heeft het een elegant ontwerp. Het navigatiesysteem heeft een touchscreen (aanraakscherm), een interface (hoe het eruit ziet) met een vrouwelijk tintje (dat zal dus wel roze zijn, met leuke bloemetjes of poesjes danwel hondjes) en het heeft - het zal ook niet - speciaal door Libelle geselecteerde (lees: gesponserde) locaties, zoals winkels en restaurants. Ik vraag mij af hoe dat in de praktijk gaat werken. Krijg je i.p.v. "keer om" nu te horen: "tsss, je rijdt verkeeheerd!!!". Of i.pv. "ga de volgende weg naar rechts", "je had hier naar rechts gemoeten" wanneer de weg zojuist voorbij is gereden. Om de vrouw het gevoel te geven dat ze met haar/een man in de auto zit zal er elk half uur een keer ruzie gemaakt worden waarna het systeem het meteen weer goedmaakt zodra deze detecteerd dat de auto stil staat omdat de vrouw met een "doe het dan zelf maar" is uitgestapt. Inmiddels hebben diverse navigatiesysteem bouwers al eigen versies van zo'n systeem ontwikkeld. Het wachten is nu op speciale mannen navigatiesystemen. Deze zal de berijder automatisch langs café's en andere interesante bestemmingen en, b.v. in het geval van pa, automatisch langs hengelsportwinkels navigeren. Ook zal dit systeem bij elke stad even verkeerd rijden omdat ze de weg niet wilt vragen.

4 opmerkingen:

  1. Zo'n ding wil ik niet voor mijn verjaardag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schat, wij hebben toch Tom en Tom die ons de weg wijzen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo zeg: IK weet toch overal de weg Ik weet beter de weg dan sommige mannen

    Och ik heb het zo getroffen met mijzelf fijn he ???????????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben net 3.000 km. gereden door Frankrijk met een ouwerwetse routekaart van de ANWB en zijn geen 1 keer verkeerd gereden! Das ook erg knap.

    BeantwoordenVerwijderen