zondag 16 september 2007

Onzekere jongens

Advertentie-torso's maken jongens onzeker.

Het afbeelden van gespierde mannentorso's in advertenties kan de eigenwaarde van jongens aantasten, zegt J. Farquhar (Concordia University, Montreal). Volgens hem worden mannen steeds meer als estetische objecten neergezet i.p.v. als mensen. Jongens die foto's bekeken van (gespierde) lichaamsdelen, zoals een biceps, werden onzeker. Jongens die naar foto's keken van modellen die bijvoorbeeld tennis speelden, oordeelden daarna wel positief over zichzelf.

Bron: PZC van vrijdag 14 september 2007

Wat een idioterie!!!! Zowat elk reclamebord langs de kant van de weg of reclameblok op tv bevat (schaars geklede) slanke, maar wel met gevulde boezem, vrouwelijk schoon. Als je een nieuwe auto bekijkt, ligt er een stoeipoes op. Als je een nieuwe provider wilt, komt er een leuke jongedame aangelopen (Alice). En zo kan ik nog wel een hele waslijst opnoemen. Trouwens, zoveel lekkere mannen zijn er echt (nog) niet te zien in advertentieblokken e.d.

2 opmerkingen:

  1. Een leuke slanke stoeipoes op de motorkap is puur om praktische redenen.
    De motorkappen van tegenwoordig zijn niet berekend om zwaarlijvige personen te dragen.
    Puur praktisch, meer niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, leuke opmerking van Stanny.
    Jongens weten - net als meisjes - niet wat mooi is. Door de fotomodellen en filmsterren denkt een jongen dat hij pas mooi is wanneer hij een gespierde jongeman is en een meisjes wanneer zij een magere dame is, met een "perfect" gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen